Bidfood Belgium presenteert zijn vier thema’s voor 2023

Bidfood Belgium presenteert zijn vier thema’s voor 2023

Tijdens 2023 belichten we 4 thema’s om u te inspireren met nieuwe ideeën, trends, opleidingen, specifieke producten, recepten en evenementen. Ontdek ze hieronder:

Body & mind positive

We besteden meer aandacht dan ooit aan onze voeding. Wat staat er op je menu? Ze veranderen in innerlijke verzorgingsproducten. aarom besloten we ons winterthema te wijden aan gezond eten voor lichaam en geest. Hoe schakel je over op evenwichtige en duurzame voeding?

Hoe kan een chef-kok een echte gezondheidscoach worden met gepersonaliseerde menu’s? Hoe kunt u met nieuwe bereidingswijzen uw gerechten nog aantrekkelijker maken voor iedereen die moeite heeft met eten? En laat je inspireren deze winter!

Efficiency positive

Met de huidige zorgen zijn koks steeds meer op zoek naar efficiënte en digitale oplossingen om hun voedselkosten te beheren. Koks worden zich steeds meer bewust van het belang van circulair koken, de moeilijkheid ligt vaak in de uitvoering ervan. Daarom zullen wij ons lentethema wijden aan het belichten van oplossingen, tips en recepten om de voedselkosten te verminderen.

Welke maatregelen kunnen worden genomen om de voedselkosten concreet te verminderen? Hoe kun je circulair koken? Ontdek het in ons tweede lentethema

Employee positive

Door de coronacrisis zijn bepaalde banen in de sectoren Foodservice en Horeca verloren gegaan. Vandaag hebben deze bedrijven moeite om hun voormalige personeel te vinden. Deze laatste hechten meer belang aan hun voorwaarden en de werksfeer. Hoewel de sector niet verantwoordelijk is voor de leegloop van personeel, moet hij zichzelf opnieuw uitvinden om personeel dat een unieke evolutie heeft doorgemaakt, terug te winnen.

De veranderingen vinden vooral plaats in de opleiding van nieuwe koks die meer verantwoord willen leren koken. Veel chefs worden gedreven door hun passie, maar er is steeds meer aandacht voor een goede werksfeer en gezonde samenwerking met collega’s. Deze elementen creëren ook een virtueuze cirkel die de implementatie van efficiënte processen, digitalisering, …

Ontdek deze zomer dit derde thema en de te volgen procedures om geluk in de keuken te garanderen.

Climate positive

Het effect van menselijke activiteiten op de klimaatverandering staat wetenschappelijk vast. Het behoud van de planeet voor toekomstige generaties wordt nu een collectieve aangelegenheid en vereist radicale veranderingen in de manier waarop wij produceren en consumeren. Hoewel ze al sterk aanwezig zijn in de gemeenschap, houden steeds meer cateringbedrijven bij de selectie van hun leveranciers rekening met duurzame initiatieven en aandacht voor voedselverspilling, om zo gesteund te worden in hun eigen duurzame initiatieven. Bidfood wil haar klanten in dit proces ondersteunen door meer transparantie.

In het najaar zal de focus liggen op duurzaamheid binnen Bidfood, onze leveranciers en onze klanten. We zullen onderwerpen als radicale transparantie, de strijd tegen afval en de “vergroening” van processen en infrastructuren behandelen.